Toto už nie je vtipné. 😱😵💫
Poznáte 3. najekologickejšiu“ slovensku značku? My žiaľ áno a to prekvapenie vám teda stojí za to. ⚠️
Slovensko je evidentne krajina neobmedzených možností. Ako inak si vysvetliť fakt, že fosílna spoločnosť SPP je vnímaná ako 3. najviac eko firma na Slovensku? Spoločnosť, ktorej gro biznisu tvorí predaj fosílneho plynu? Zjavne majú „dobrý“ recept?
Postup:
✅ Stačí zasadiť stromčeky (je jedno, koľko z nich sa dožije dospelosti, aby boli schopné plne zachytávať CO2 alebo koľko ich uschne)
✅Nalepiť na fosílny plyn nálepku „čistý“ a tváriť sa, že nemá emisie a nespôsobuje klimatickú krízu ani nepatrí medzi fosílne palivá.
✅Uhlíková stopka je kapitola sama o sebe. Viete, že aj ropny gigant BP si vymyslel uhlíkovú stopu, aby zvlalil vinu na spotrebiteľov? Skvelý ťah, no nie?
✅Potom už len stačí mať reklamný budget viac ako 500 000 €, čo v čase energetickej krízy nie je žiadny problém a ste doslova všade.
A bum, hneď ste 3. najekologickejšia firma na Slovensku. A tak sa namiesto skutočne zelených riešení sa peniaze lejú do klamlivej reklamy. Mrzí nás, že na Slovensku nedokážeme ešte stále rozpoznať greenwashing a reklamné ceny dnes môže dostať kľudne aj top fosílna spoločnosť prahnúca iba po zisku.
#greenwashing #celezle Istropolitana Ogilvy Klub reklamných agentúr Slovenska
Autor správy a foto Greenpeace Slovensko on Facebook